Acest website foloseşte cookies. Prin continuarea navigării îţi exprimi acordul pentru folosirea acestora.

Hello! We are sorry, but this article is not available in english.

You can read other articles which are available in the language that you have selected.

READ OTHER STORIES

Bursa Chance for Life

Şansa de a fi cel mai bun

În România, copiii cu potențial intelectual ridicat proveniți din familii defavorizate, ce se confruntă cu greutăţile zilnice ale unei vieţi cu lipsuri materiale, au în general puține șanse să își dezvolte complet aptitudinile. De multe ori, aceşti copii sunt condamnaţi la eşec şi mediocritate, atunci când nici familia, nici comunitatea, nici sistemul de învăţământ nu-i sprijină. Rezultatul reprezintă o pierdere imensă nu doar la nivel personal, ci şi la nivel de societate.

Pentru a preveni irosirea acestor copii și pentru a da o șansă tinerilor să își depășească condiția socială, Fundația Chance for Life a demarat în urmă cu 10 ani un proiect de burse de studiu unic prin faptul că tinerii cu potențial sunt sprijiniți pe toată durata vieții lor școlare. Fundația Vodafone România sprijină pe termen lung dezvoltarea educațională, școlară și emoțională a 20 de copii inteligenți care provin din familii sărace și/sau dezorganizate din sectorul 6, București: copii aflați în plasament la bunici, copii din familii monoparentale, copii ai căror părinți sunt bolnavi cronic sau au dizabilități, copii cu părinți plecați la muncă în străinătate.

Am fost în vizită la centrul de studiu Chance for Life, unde am văzut copii fericiţi. Sub zâmbetele lor se topesc toate problemele de zi cu zi, prin ochii lor am văzut speranaţa unui viitor mai bun.

Copiii din acest centru sunt preluaţi încă din clasa a I-a şi susţinuţi până la terminarea liceului. Centrul funcţionează ca un after school, cu servicii gratuite. Cei mici au parte aici de activităţi extraşcolare, merg la opera, la teatru, în excursii şi tabere, totul fiind asigurat prin intermediul Fundaţiei Chance for Life şi cu ajutorul Fundaţiei Vodafone România.

“Încercăm să abordăm metode nonformale, să nu fie aici un fel de prelungire a şcolii, să facem mai plăcută activitatea de a învăţa. Copiii chiar vin aici cu plăcere”, ne-a spus Dana Apostol, directorul executiv al Fundaţiei Chance for Life.
Pentru că majoritatea dintre ei provin din familii fără posibilităţi materiale, taberele reprezintă ceva inedit, cu care nu s-au mai întâlnit.

“Acum doi ani, când am fost în tabără la mare, aveam o fetiţă pe care nu o mai puteam lua de pe malul mării. Stătea într-una pe plajă şi scruta orizontul”, ne-a spus emoţionată Dana Apostol.
Pentru elevii care sunt în clase mai mari există şi tabere de supravieţuire, datorită unei colaborări cu un grup sportiv care organizează astfel de tabere.

“Nu vrem să impunem o anumită activitate, dacă elevii ei au o anumită înclinaţie spre ceva anume, încercăm să le punem la dispoziţie ceea ce îşi doresc”.

Un caz special

Am rugat-o pe Dana Apostol să ne împărtăşească un caz ce a impresionat-o puternic, de când există proiectul Bursa Chance for Life.

“Este vorba despre un băieţel ai cărui părinţi sunt surdomuţi şi care, în momentul în care a venit la centrul nostru, nici măcar nu zâmbea”, îşi aminteşte Dana.

“Acum este un adolescent care râde, care face glume, care a terminat primul semestru din clasa a VIII-a cu zece pe linie şi care îşi doreşte să fie medic.Transformarea lui este radicală!”.
Apropos de 10 pe linie, mediile şcolare ale elevilor care sunt în clasa a VIII-a sunt absolut impresionante. Doi dintre ai au 10 la toate materiile, în primul semestru, iar mulţi nu au media mai mică de 9,75. Şcolile vizate de viitorii liceeni sunt Sava, Lazăr, Moisil şi liceul Militar.

Toţi sunt buni la învăţătură pentru că participă zilnic la activități educaționale suplimentare de limba română (4h/săptămână), matematică (4h/săptămână), limba franceză și engleză (2h/săptămână) și beneficiază de numeroase activități alternative: pregătire intensivă pentru participarea la concursuri, Clubul “Cunoscătorii Chance for Life” cu sesiuni experimentale și lecții de științele naturii, fizică, istorie, geografie; cluburi de informatică, scrabble, lectură sau clubul “Mind Lab” – unde un trainer îi implică pe copii în jocuri ce ajută la dezvoltarea intelectuală, a inteligenței emoționale și a competențelor sociale.

În fiecare zi copiii primesc o masă caldă, fructe și gustări care le asigură necesarul zilnic de substanțe nutrivite. Li se facilitează investigațiile medicale și li se plătesc medicamentele și serviciile medicale care nu beneficiază de regim de gratuitate.

 

 

 

 

COMENTARII

Acest articol nu are comentarii.

Lasa un comentariu

POSTEAZĂ

Comentariul tau asteapta aprobarea moderatorului.

DOMENII DE IMPLICARE

PROGRAME STRATEGICE

CAUTĂ POVEȘTI