Acest website foloseşte cookies. Prin continuarea navigării îţi exprimi acordul pentru folosirea acestora.

Hello! We are sorry, but this article is not available in english.

You can read other articles which are available in the language that you have selected.

READ OTHER STORIES

Școală după Școală

Ineu

Liceul cu zero promovați la examenul de Bacalaureat

În vara anului 2015, după ce rezultatele la examenul de Bacalaureat au fost publicate, Liceul Tehnologic „Sava Brancovici” din Ineu, județul Arad, ajungea subiect de știre. Era unul dintre cele 57 de licee din țară cu rată de promovare zero la Bac. Teodor Miclăuș, profesor psihopedagog la Liceul Tehnologic „Sava Brancovici”, și-a pus, ca multe alte cadre didactice din liceele tehnologice următoarea întrebare cu răspuns închis: „Mai putem noi, ca profesori, să ajutăm un elev care a intrat la liceu cu nota 2 sau 3 la examenul de evaluare națională să obțină media 6 la Bacalaureat?” Cu alte cuvinte, poți să îi ceri unui adolescent care poate nici măcar nu reușește să scrie și să citească bine în română, care nu a fost antrenat în școala primară și gimnaziu să facă raționamente simple și care nu are destule cunoștințe de cultură generală să își însușească noțiuni din ce în ce mai complexe astfel încât să poată rezolva cerințele de la Bac? Teodor Miclăuș a văzut că este extrem de dificil.


Să-i ajuți pe copii înainte de a fi prea târziu

Voluntar al Fundației pentru Integrare și Sprijin Social „Împreună” Ineu, acesta a gândit o cale prin care încearcă să schimbe situația. Încearcă să ajungă la copiii care au dificultăți și de a-i ajuta înainte de a fi prea târziu, adică în ciclul primar și gimnazial. În prezent, Fundația pentru Integrare și Sprijin Social „Împreună” Ineu derulează, cu sprijinul Fundației Vodafone România, un proiect prin care copiii aflați în risc din punct de vedere al educației să beneficieze de educație, consiliere și rechizite astfel încât să poată se recupereze decalajul. Iar rezultatele nu au încetat să apară: rata absenteismului pe clasă a scăzut de la o medie de 20% la o medie de 5%, prezența elevilor la activități a fost de 90%, 90% dintre elevi și-au îmbunătățit competențele matematice și de citit/scris și nu au mai existat probleme majore de relaționare între elevi.


„Copii care n-au nicio șansă într-un liceu normal răzbesc în viață”

„Copiii care nu au nicio șansă într-un liceu normal reușesc la noi să răzbească în viață și să răzbească foarte bine. În fiecare an trimitem vreo 20 de copii - în Cipru sunt plecați vreo 12, iar acum am avut o selecție. Săptămâna asta au venit patenerii din Germania și au selectat încă 17 copii, dar nu sunt toți de la noi, pentru că au început să vină și să participe la selecție și din alte licee. Și cei care rămân în țară reușesc să se angajeze. Cei de la Mecanică de exemplu se angajează la un service sau uneori reușesc uneori să înceapă ceva pe cont propriu”, povestește profesorul psihopedagog. Pentru el, asta înseamnă astăzi reușita. Însă speră ca, prin ceea ce face, să ajute în viitor mai mulți copii să reușească. Chiar și la Bac.

DOMENII DE IMPLICARE

PROGRAME STRATEGICE

CAUTĂ POVEȘTI